Поради психолога учням. Як готувати домашні завдання.

1. Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.

2. Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.

3. Точно й детально записуй, що задано з кожного предмета.

4. Навчися користуватися словниками й довідниками. З'ясовуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.

5. Якщо в тебе є комп'ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.

6. Якщо матеріал, який подавали на уроці, є для тебе складним, повтори матеріал цього ж дня, навіть якщо наступний урок буде лише через кілька днів.

7. Починаючи виконувати завдання, думай не тільки про те, що треба зробити (тобто про зміст завдання), а й про те, як (за допомогою яких прийомів, засобів) це можна зробити.

8. У разі потреби звертайся по допомогу до дорослого або до однокласників.

9. Складіть графік виконання домашніх завдань на основі розкладу занять, ваша домашня робота в буденні дні не повинна тривати після 21 години.

10. Врахуйте особливості своєї нервової системи: „жайворонкам”, можливо краще прокинутися раніше та повторити домашнє завдання зранку, а „совам” краще робити це ввечері.

11. Домашні завдання на формування навичок (задачі, вправи) краще робити в той день, коли вони були задані. Домашні завдання в усній формі можна виконувати заздалегідь, а ввечері напередодні уроку повторити перед сном.

12. Починаючи виконувати уроки, відкрий щоденник, подивися, чи всі завдання ти записав.

13. Склади план роботи: продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів – це сприяє налаштуванню на роботу.

14. Раціонально розподіляй час: спробуй визначи­ти, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання

15. Порядок виконання домашніх завдань такий: у порядку зменшення значущості та складності. Чинники значущості такі: наближення тематичного заліку чи контрольної роботи, участь в олімпіаді з цього предмета, необхідність поліпшення бала, вимогливість учителя, спосіб перевірки домашнього завдання.

 

16.Треба за можливості чергувати предмети, враховуючи асиметрію мозку: після предметів логіко-математичного циклу вивчати предмети гуманітарного циклу. Деякі неважкі форми домашніх завдань можна використовувати як відпочинок.

 

17. Між уроками роби перерви. Не забувайте: кращий відпочинок – зміна діяльності. Таким відпочинком може бути віршований переклад, розфарбовування контурних карт та різні творчі роботи.

 

18. Зосередься, не відволікайся. Ти повинен встигнути зробити уроки вчасно. Виконуй завдання чітко, акуратно.

 

19. Прибери зі столу все зайве - те, що може відвертати твою увагу. Приготуй те, що потрібно для виконання першого завдання (підручник, зошити, карти, олівці, лінійку, словники, довідники тощо). Правильно розташуй їх на робочому столі.

20. Готуй завдання по одному предмету. Після того як підготуєшся до першого уроку, прибери все й відразу склади в портфель. Приготуй те, що потрібно для виконання наступного.

21. Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати.

22. Перш ніж виконувати письмові завдання, зрозумій і вивчи правила до них.

23. Читаючи параграф підручника, став собі запитання: про що (або про кого) йдеться в цьому тексті тощо.

24. Шукай зв'язок кожного нового поняття, явища, про яке ти дізнаєшся, з тим, що ти вже знаєш. Співвіднось нове з уже відомим. Стеж за тим, щоб це були не випадкові, зовнішні зв'язки, а головні зв'язки за змістом.

25. Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацьовуй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів.

26. Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, упродовж кількох днів, рівномірно розподіляючи навантаження.

27. Готуючись до усних уроків, викорис­товуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам'ятати матеріал. До них необхідно звертатися, відповідаючи на уроці. Чим краще ти вмієш користуватися картами, схемами, таблицями, тим вищою буде оцінка.

28.Виконуючи окремі види домашніх завдань, не забувайте підключати мимовільну увагу та пам’ять. Формули, дати, імена, назви, терміни, які треба пам’ятати напишіть на аркушах паперу великими літерами та розмістіть у квартирі. Коли вчите щось напам’ять, промовляйте вголос: це включає слухову пам’ять.

29. Спробуй у підготовці усних завдань використовувати метод «5 П», розроблений американськими психологами1. За даними психологів США, такий метод дає змогу зосере­дити увагу на найважливішому в тексті й сприяє кращому його запам'ятовуванню.

30. Складай план усної відповіді.

31. Перевіряй себе.

32. Виконуй домашнє завдання в один і той же час.

33. Виконуй всі завдання, ще раз перевір у щоденнику, чи все ти взяв на завтра, чи по всіх предметах.