Прийнятність насилля в дитячому віці як способу вирішення проблеми переростає в сприйняття його за норму в дорослому житті. Такі висновки роблять експерти Українського інституту дослідження екстремізму у своїй доповіді “Стоп шкільний терор. Особливості цькувань у дитячому віці. Профілактика та протистояння булінгу”.

Лише третина дорослих у таких ситуаціях стає на бік постраждалої дитини. Така реакція підриває довіру дітей до вчителів та батьків.
За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), у 2016 році Україна посіла 9 місце із 42 досліджуваних країн за кількостю постраждалих від цькування. Опитування ВООЗ показало, що випадків цькування серед 11-річних більше, ніж серед 15-річних. Та в Українському інституті дослідження екстремізму вважають, що в старшому віці розповсюдженим стає психологічне насильство.
Автори дослідження наполягають, що булінг впливає на всіх учнів класу.
Вчені ВООЗ вказують також на медичні наслідки впливу булінгу. Знущання над дітьми призводить до:
соматичних наслідків – таких як головний біль, біль у спині та животі;
– психологічних розладів (депресія, поганий настрій, нервозність, почуття самотності й думки про суїцид);
психологічної дезадаптації – неспроможність сформуватись повноцінному індивіду, який би відповідав вимогам суспільства;
розвитку стійких моделей асоціальної поведінки, серед яких – агресія, насильство;
поширення алкоголізму та наркоманії через замовчування випадків насилля.
Поганий вплив булінг має також і на неучасників цього явища. Спостерігачів ініціатори насилля змушують сприймати жорстокість щодо інших як належне.
Цькування перебуває в залежності від загальної системи нерівності людей – майнової, фізичної, етнічної, інтелектуальної та ґендерної. Проблема подолання знущань симетрична проблемі подолання цієї нерівності.
Також боротися з булінгом у школах планують на всеукраїнському рівні. Ухвалена президентом Національна стратегія з прав людини містить захід з протидії булінгу в школі. Захід №82 зобов’язує Національну академію педагогічних наук, Міністерство освіти і науки й правозахисні громадські організації розробити спеціальну Програму навчання протидії цькуванню та дискримінації для педагогів та учнів загальноосвітніх навчальних закладів.
У Міносвіти повідомляють, що наразі цю програму розглядає комісія з проблем виховання дітей та учнівської молоді Науково-методичної ради з питань освіти. Водночас нещодавно міністр освіти і науки Лілія Гриневич заявила, що МОН розпочне антибулінгову програму спільно з Ніком Вуйчічем.
Колектив учителів нашої школи також не стоїть осторонь цієї проблеми та взяв участь у тренінгу «Освітнє середовище без насильства».




|